模型製作・車の修理・ロレックス等
プラモデルはフェラーリをメインに製作してます

「月刊ホビージャパン」という模型雑誌でカーモデル作例ライターとしてデビューしましたが試行錯誤の連続です 次の仕事は来るのか?ドキドキです😅💦 作例製作中blogは不定期更新になります
長年の整備経験を活かした本気の製作をする時も稀に有ります

カテゴリ: 完成 フジミ ディノ246GTエンスー後期型

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フジミ ディノ246GTエンスー後期型を製作しています
Fujimi Dino 246 GT Ensu is making late model





天井の凹みにパテを
Putty in the recess of the ceiling
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ラッカーパテなので
このまま暫く放置します
Because it is lacquer putty
I will leave it for a while as it is
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パーツが多いので先に塗れそうな物から塗っていこうかと思います
I think that I will paint from things that are likely to be applied first because there are many parts
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先に接着しても大丈夫そうな所は先に接着してます
I adhere to the place where it seems to be okay if you bond first.
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それでもパーツ多いですね
まだ処理出来てないパーツ多数です
もう持ち手の数も残り僅かになって来てますし………
Still there are many parts
There are many parts that can not be processed yet
The number of possessions has already gone a little, and .........
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フジミ ディノ246GTエンスー後期型を製作しています
Fujimi Dino 246 GT Ensu is making late model




削ってるだけで
代わり映えも何も無いですね(^_^;)))
Just cutting it
There is nothing to replace (^ _ ^;)))
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エンジンカウル部分ですね
これも合わせ目が有るのですが………
It's part of the engine cowl
I also have a joint eye .........
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中を削った状態
まだ修正は必要だと思います
Shaved inside
I still think that we need to fix it
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ドア中央のエッジを立てながらボディーサイドのヒケを消してます
I am erasing the sink on the body side while setting the edge at the center of the door
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フロントは裏にプラ板を当ててます
The front is placing a plastic plate on the back
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フジミ ディノ246GTエンスー後期型を製作しています
Fujimi Dino 246 GT Ensu is making late model





先にフロントのアンダーを接着して合わせ目を消すので先にグリルを切ってます
I bond the under front of the front and erase the matching eye so I cut the grill first
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エッチングに置き換えですね
It is replaced by etching
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エッチングを組んで
特に問題は無いみたいですね
Combining etching
There seems to be no particular problem
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サイドのダクトのパーツを接着
Adhesive part of side duct
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フロントのアンダーを接着
Adhesive of front underside
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押しピン跡に光硬化パテを
Photocured putty on trace of push pin
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フジミ ディノ246GTエンスー後期型を製作しています
Fujimi Dino 246 GT Entho Late model is being produced





エンジン組めるところまで組みましたが……
考えてみればシリンダーブロックはアルミと違って鋳鉄だった(゜ロ゜;ノ)ノ
エンジンを塗る時にシリンダーブロックは半艶の黒にしなければ😓
エキマニを付ける前ならブラシで吹く事も出来そうなので………
I have assembled up to where I can build an engine ......
If you think about it, the cylinder block was cast iron unlike aluminum (゜ ロ; ノ) ノ
When painting the engine, the cylinder block must be made into a semi-finished black.
Since it seems that it can also blow with a brush before attaching the exhaust manifold .........
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ディノ206はシリンダーブロックもアルミです
確か206はボディーにもアルミが使われてたような記憶が有ります
Dino 206 is also cylinder block cylinder
Indeed 206 has memories like Aluminum was also used for the body





実車のマフラー付近の写真
シャシーを分割にするか?
ボディーを削るか?
どちらが良いのかなと
Pictures of the actual muffler's vicinity
Do you want to split the chassis?
Should I scrape the body?
I wonder which is better
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仮に当たって入らないパーツ
マフラーのタイコが付くプレートですね
Tentatively not entering parts
It is a plate with a muffler's tyco
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どうするかな?
ボディーを片側2ミリ削れば大丈夫のような気もしますが………
What should I do?
If you cut the body by 2 millimeters on either side, it feels like it's okay but .........
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眺めてますが結論はまだ出てません(^_^;)))
I am watching but the conclusion has not come out yet (^ _ ^;)))
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これも少し思案中
This is also a little thoughtful
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ドライブシャフトを切って後で付けれるようにしたらフレームを先に組めるかなと思いまして
先にフレームを組んで色を塗ってますから
エンジンを搭載する
エキパイが付いたら載せれないかな?(;´∀`)
I thought that I could combine the frame first if I cut the drive shaft and attach it later
I'm painting the frame with the frame first
Install the engine
Will not you put it if it comes with an exit? (; '∀ `)
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デカールですが左が1日天日干しした分
右がまだの分
少しは白くなったような?(^_^;)))
It is a decal, but the left is a sun-dried sun for a day
The right is still minutes
Does it look a little white? (^ _ ^;)))
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フジミ ディノ246GTエンスー後期型を製作しています
Fujimi Dino 246 GT Entho Late model is being produced




暫くは仮組とパーツの処理が続きますね
For a while the processing of temporary pairs and parts will continue
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この段階では簡単に入りますが………
Although it enters easily at this stage ... ... ...
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ボディーの修正も大変そうですね(゜ロ゜;ノ)ノ
The modification of the body seems to be quite difficult (゜ ロ; ノ) ノ
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今の感じではボディーは前の288GTOより大変そうな感じがします(;´∀`)
全てオープンでとは思いますが……
With the feeling now I feel the body seems to be harder than the previous 288 GTO (; '∀ `)
I think that it is all open ... ...











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