模型製作・車の修理・ロレックス等
プラモデルはフェラーリをメインに製作してます

「月刊ホビージャパン」という模型雑誌でカーモデル作例ライターとしてデビューしましたが試行錯誤の連続です 次の仕事は来るのか?ドキドキです😅💦 作例製作中blogは不定期更新になります
長年の整備経験を活かした本気の製作をする時も稀に有ります

カテゴリ: 完成 プラッツ BMW M6 GT3

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 プラッツのBMW M6 GT3を製作しています


I am producing Platts' BMW M6 GT3


 


 


問合せメールをメーカーに送ったのですが
返信が来ない………
私のスマホはパソコンからのメールを止めてるので……
送信先のアドレスは受信出来るようにしましたが、返信アドレスと違うなかな?(^_^;)))
だとしたら返信が来ませんよね(@ ̄□ ̄@;)!!


それでJoshin経由で問合せて貰ったら
すぐに返事が貰えて
ランナーでのパーツ供給は無いと……(@ ̄□ ̄@;)!!
キットを買わなければならないのか?(@ ̄□ ̄@;)!!


I sent an inquiry mail to the maker
No reply comes ... ... ...
Because my smartphone has stopped sending mails from my computer ...
I made it possible to receive the destination address, but is it different from the reply address? (^ _ ^;)))
If so, you will not receive a reply (@ ¯ □ ¯ @;)! !


So if you contact us via Joshin
Got a reply soon
If there is no parts supply at the runner ... ... (@ ¯ □ ¯ @;)! !
Do I have to buy a kit? (@ ¯ □ ¯ @;;)! !


 




お湯丸で型を取って貰いました
ドアミラーは立体的なので型取りも難しかったとは思いますが
ありがとうございました(^_^)


I got a mold with a hot water circle
I think that the mold mirror was difficult because it was three-dimensional
Thank you very much (^ _ ^)
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前後バンパーの固定から始めて行きます


I will start with fixing the front and rear bumpers
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パーティングラインやゲートの処理


Parting line and gate processing
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後ろバンパーの固定


Fixing the rear bumper
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サイドのダクトの処理


Processing of side duct
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ダッシュボードの上下を接着するのに仮に組んで接着中です


Temporarily bonding and adhering the upper and lower sides of the dashboard
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後日談ですが
プラッツに直接問い合わせたら
在庫が無い時だったみたいで
在庫の有る時ならランナー事の供給は可能だと
タイミングも問題になりますよね?


At a later date
If you contact Platts directly
It looks like it was when there was no stock
Supply of runner things is possible when there is stock
Timing is also a problem, right?




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 プラッツ BMW M6 GT3を製作しています


 I am producing Platts BMW M6 GT3


 


 


いつもなら取り付け直前やガラスの縁の塗装時までさわらないのですが


As usual it does not touch until just before installation or painting the edge of the glass
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合いを先に確認したくて
後ろのガラスピンセットの所少し浮いてます


I wanted to confirm the match first
The glass tweezers at the back float a little
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ですがサイド部は合ってます


リアフェンダーから繋がってる天井の両端が天井の中央部より少し高い
天井の中央部が両端より少し低いから
リアガラスの天井部に段差が有るみたいですね
この辺は実車をマジマジと見ないと判りにくい部分ですよね(((^_^;)


But the side part is correct


Both ends of the ceiling connected from the rear fender are slightly higher than the center of the ceiling
Because the middle part of the ceiling is slightly lower than both ends
It seems there is a step on the ceiling of the rear glass
This part is a difficult part to understand without looking at the real car as a horse ride (((^ _ ^;)



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テールランプの合い


Tail lamp match
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ヘッドランプやフォグ(ロードランプ?)のカバー


まだ前後バンパーが仮組ですが
クリアーパーツの合いは良好ですね
塗装の厚みを考えて少し削った方が良いかな?ぐらい合ってますね


Cover for headlamps and fogs (road lamp?)


The front and rear bumpers are temporary pairs yet
Clear parts fit is good
Is it better to shave a little by thinking about the thickness of the paint? It is about matching



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マフラーですね
これはボディーとシャシーの合体時に邪魔になりそうですね(((^_^;)


It's a scarf.
This seems to get in the way when the body and chassis are united (((^ _ ^;)
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ここでバックミラーが無い事に気付きました(@ ̄□ ̄@;)!!


I noticed that there was no back mirror here (@ ¯ □ ¯ @;;)! ! 
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パーツ請求は………
問合せないと値段判らないのか?………


I asked for parts .........
Do not you know the price without asking? .........


 


 


夕方のウォーキング時に桜を撮影


Shooting cherry blossoms in the evening walking
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日当たりの良い場所は6〜8分咲きぐらいですかね?


車道を歩く人・車道に車を止めて写真を撮ってる人・止まりそうな速度で走り渋滞の元になる人………


人の迷惑を考えない人が湧いて来てます!


 


人の迷惑を考えましょう!


 


A sunny place is about six to eight minutes in bloom?


People who walk on the carriageway · People who take pictures by stopping the car on the roadway · people who will run at a stopping speed and become a source of traffic jam .........


A person who does not consider human nuisances has come up!


 


Let's think about people's troubles!


 








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 プラッツ BMW M6 GT3を製作しています


I am producing Platts BMW M6 GT3


 


 


遊びの多い所や少ない所や
There are places where there are plenty and few places
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プロペラシャフト&デフ&ドライブシャフト
アンダーパネルで見えなくなりますね
Propeller shaft & differential & drive shaft
You can not see it with the under panel
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室内の仮組
ロールバーは接着してます
Temporary set in the room
Roll bars are glued
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後ろの両サイドのダクト
説明書では室内のパイプみたいなのに接着になってますが………
Duct on both sides in the back
Although it seems like a pipe in the room in the instructions, it is glued ... ... ...
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リアのウイングステーと翼端板のゲート処理をしてたのですが
エッチングが有った………
説明書見てませんね(;´∀`)
I was doing gate processing of the rear wing stay and the wing end plate
There was etching .........
I have not seen the instructions (; '∀ `)



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評判的には良い評判が少ないキットなのですが
私の購入品は特に悪く感じないのですが
逆に楽しいかなと思いますね
バラツキも多いのだろうか?
It is a reputable kit with little good reputation
I do not feel bad in my purchase
I think that it is fun to the contrary
Is there a lot of variation?


 


 





 




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 プラッツ BMW M6 GT3を製作しています


 I am producing Platts BMW M6 GT3


 


 


簡単にパーツを切り出して
切り出す前にブレーキパーツクリーナーで油分を落としてます


Easily cut out the parts
Before cutting out, I'm draining oil with a brake part cleaner
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タミヤのフルディスプレイモデルに比べたらパーツ数は少ないですね
その代わりにデカールは多いですね(;´∀`)


Compared to Tamiya's full display model, the number of parts is small
Instead, there are many decals (; '∀ `)
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こちらは純正のディテールアップキットです


This is a genuine detail up kit
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エッチングパーツとカーボンデカールがセットになってます


Etched parts and carbon decal are in a set
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アンダーパネルにも貼りなさいと………
ため息が出そう………


Paste also on the under panel .........
I'm afraid to have a sigh .........
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仮組をした方が良さそうなので(((^_^;)


Because it seems better to do a temporary group (((^ _ ^;)
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久し振りに登場ペンの接着剤を点付けしてます 


It appeared after a long time I glue the adhesive of the pen
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タイヤ………
パーティングラインがセンターに無いですよね


tire………
There is no parting line in the center
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中側が高くなるようにせずに
外側が高くなるようにした方が接地しやすいですね
もとからキャンバーがキツいのかな?
ハンドルも切れる範囲が少ないみたいなので
タイヤも外からは見えるのは僅かみたいなので
あまり気にせずに進めた方が良さそうな………


Do not let the middle side become high
It is easier to ground the outside so that it gets higher
I wonder if the camber is stiff from the beginning?
It seems that there is less scope to cut the steering wheel
Because the tire seems to be slightly visible from the outside
It seems better to go forward without worrying .........
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