カテゴリ: 完成 フジミ フェラーリ 288GTO


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フジミのフェラーリ 288GTOを製作しています

Fujimi's Ferrari 288 GTO is being produced


 


フロントグリルのエッチングを組んでます

I am assembling the etching of the front grill
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フロントグリル組終りました

The front grill group finished.

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ボディーの方に合わせてみました

何度か削って遊びを多くしましたが

塗装するとどうなるやら?

I tried it for the body

Although I scraped a few times and played a lot

What will it become like when painting it?

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左右ドアの下側

黒く塗ってる場所ですが実車は穴が開いてると思います

導風口ですね

Bottom of left and right doors

Although it is a place painting black, I think that the hole is open for the actual car

It is an air guide opening

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開口しました

サフを吹いて修正必要だと思いますが……

It opened.

I think it is necessary to blow Safu and fix it ... ...

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シートベルトのエッチングですね

It is an etching of the seat belts
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 受けの方はエッチングだと薄すぎるような

でもプラでは分厚いし………

People who receive it seems to be too thin if etching

But it's thick in plastics .........

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フジミのフェラーリ 288GTOを製作しています

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エッチングを切り出してるのですが

I'm cutting out the etching
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やはりヘッドライト………

閉めで固定しようかなと………

段々弱気になって来てますね(;´∀`)

After all, head light .........

I should fix it by closing .........

We are getting weaker gradually (; '∀ `)

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気を取り直して

室内のエッチングを切り出してます

take heart

I cut out the etching of the room

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シフトゲートの所を削りエッチングを乗せてみました

光って判りにくいですね(^_^;)))

I cut off the position of the shift gate and tried the etching

It is hard to understand by shining (^ _ ^;)))

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他のスイッチ部分も削りシフトゲートを接着

シフトゲートの下側のはシガライターなので元にプラのモールドでも大丈夫だと思います

色だけ黒にしたいと思います

Adhesive shift gate shaving off other switch parts

Because the bottom side of the shift gate is a shiga lighter, I think that it is okay with the plastic mold

I want to make only the color black

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インタークーラーエッチングの取り付け

まだホースを塗ったり有りますね

Installation of intercooler etching

I still painted the hose

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シフトレバーは虫ピンの頭にUVレジンを盛ってます

The shift lever has UV resin on the head of the insect pin
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センター部分のシフトレバーやスイッチ類の取り付けは終りました

Installation of the shift lever and switches of the center part is over

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フジミのフェラーリ 288GTOを製作しています

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朝模型・昼模型と限られた時間の中で作業してますので

作業内容がバラバラになってます(^_^;)))

ご了承下さい(^_^;)))

I am working in the morning model · daytime model in a limited time

The work content has become disjointed (^ _ ^;))))

Please acknowledge (^ _ ^;)))

 

 


アミラー………

ダボは………

どこかへ行ったのかな?

サフも1回しか吹いてないので

穴が塞がったりは無いので………

ミラーの方を見ても出っ張りも無いですね(^_^;)))

まだミラーは切りもしてませんし……

言う事はイモ付けと言うことですね

アミラーに軸打ち必要ですね(;´∀`)

door mirror………

Dubbo .........

Did he go somewhere?

Safu also blows only once

Because the hole is not blocked .........

There is neither looking nor protruding toward the mirror (^ _ ^;)))

I have not cut the mirror yet ... ...

To say is saying a potato

It is necessary to strike the door mirror (; '∀ `)

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ヘッドライト

いまだに悩んでます(;´∀`)

切る勇気が………

今の私に合わせる事が出来るのか?………

Headlight

I am still worried (; '∀ `)

Courage to cut .........

Can we tailor it to my present? .........

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まずはライト部分を切って

First off the light part
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仮に付けてみました

上げた状態で固定するにも………

上げ下げ出来るだけの構造ですね

Temporarily attached

Even in fixing it in raised state .........

It is as much structure as can be raised and lowered

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ベースの部分をシャシーに接着

ライトの軸を固定するパーツはまだ接着してません

ライト部分はボディーと同時に色を塗らないと合いませんからね

Bonding the base part to the chassis

Parts that fix the axis of the light have not glued yet

The light part does not fit unless you paint the body at the same time

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残りのボディーの加工を急がねば

エッチングが有りますのでフロントグリルを切り飛ばしてます

I have to hurry to machine the rest of the body

Since there is etching there is skipping the front grill

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フジミのフェラーリ 288GTOを製作しています

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プラグコードを付けてます

I have attached a plug cord

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これから1〜2箇所まとめます

エンジンを触ってると細かなパーツがポロりと取れたり(^_^;)))

大変です(^_^;)))

I will put together 1 or 2 places from now

When touching the engine fine parts can be taken out and polished (^ _ ^;)))

It is hard work (^ _ ^;)))

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プラグコードをまとめて

マフラー回りを組んでますが

フレームに載せてから

インタークーラーが合うのか?

一番の不安ポイントですね(;´∀`)

Plug code together

I am building a muffler around

After placing it on the frame

Does the intercooler fit?

It is the most anxious point (; '∀ `)

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メーターにデカールを貼ってますが

デカール大きいし(゜ロ゜;ノ)ノ

ソフター塗って放置

勿論切れたりしてます(;´∀`)

I put a decal on the meter

Decal bigger (゜ ロ; ノ) ノ

Soft paint and leave

Of course I am cutting (; '∀ `)

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乾いたらUVレジンを盛ってます

Once dry, I got UV resin
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マフラー回り

前回はシルバーに吹いて有りましたがタービンの排気側をメインにクレオスの焼鉄色を吹いてみました

タービンの排気側は鉄の鋳物だったと思いますので焼けて錆びも出てるはず

マフラーも全体に少し焼け錆びみたいな感じになってるかなと

タイコ部分は少し薄めにしてます

Around the muffler

Last time I was blowing on the silver, I tried to blow the creos iron iron color on the main exhaust side of the turbine

I think that the exhaust side of the turbine was a cast iron of iron, so it should be burned and rust should also be coming out

The muffler also seems to be burned a little bit and it feels like rusting

Tyco part is slightly diluted

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シリンダーヘッドから出てすぐのエキマニは遮熱板が付いてると思うのでシルバーのままに………

たぶん遮熱板も少し焼けた感じでも良いかなとは思いますが

I think that the exhaust manifold immediately after leaving the cylinder head has a heat shield plate so leave it as silver .........


Perhaps I think that it may be good to burn the heat shield plate a little

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燃料のデリバリーホルダー

プレッシャーレギュレター迄再現されてますね(^_^;)))

さすがはエンスージアスト………

昔のプレッシャーレギュレターにはバキュームホースがつないで有ったはず………

Fuel delivery holder

It has been reproduced until the pressure regulator (^ _ ^;)))

Truly an enthusiast .........

Vacuum hose should have been connected to the old pressure regulator .........

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そこまではせずに組みます(^_^;)))

 I will build it without doing that (^ _ ^;)))


 


インタークーラーの肉抜きに光硬化パテを

1回の厚塗りでは中まで硬化しないかなと思い

2回に分けて塗ってます

光硬化パテも硬いので使いたくは無いのですが

チューブの中で固まって使えなくなる前に使った方が良いし(^_^;)))

Light cured putty for the intercooler's meat extraction

I think that it will harden up to middle with one thick coating

I'm painting it in two parts

Although light curing putty is also hard, I do not want to use it

It is better to use it before it gets caught in the tube and becomes useless (^ _ ^;)))

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朝模型で朝日で硬化中

Curing in the morning model in the morning sun
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ホースバンド表現にハセガワのミラーフィニッシュを細切りして貼ってます

I cut the mirror finish of Hasegawa into a hose band expression and paste it
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この写真では何のパーツか判りませんよね

デストリビューターです

2個付きます

I do not know what parts are in this picture

It is a distributor

Two are attached.

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元から有る凸モールドを飛ばして

0.5ミリで穴を開けてます

凸モールドは5つ有ったのですが………

センターコード要るのかな?

デストリビューターの中にイグニッションコイル内蔵?

Skip the existing convex mold from the original

I am piercing holes at 0.5 mm

There were five convex molds, but .........

Do I need a center code?

Ignition coil built in the distributor?

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