模型製作・車の修理・ロレックス等
プラモデルはフェラーリをメインに製作してます

「月刊ホビージャパン」という模型雑誌でカーモデル作例ライターとしてデビューしましたが試行錯誤の連続です 次の仕事は来るのか?ドキドキです😅💦 作例製作中blogは不定期更新になります
長年の整備経験を活かした本気の製作をする時も稀に有ります

2019年06月

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タミヤ フェラーリ FXXを製作しています
I am producing Tamiya Ferrari FXX.





前回作ったパイプ部にホースを取り付け
取り付けは0.5ミリの真鍮線を軸にしてます
Attach a hose to the pipe section made last time
The installation is centered around a 0.5 mm brass wire
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アルミの針金なので曲げるのは楽ですね
最終的にパイプ部は色を塗りますので
曲がったりして色が剥げなければ良いのですが
As it is wire of aluminum, it is easy to bend
Finally, the pipe section will be painted in color
It is good if the color does not peel off
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オイルクーラーにエッチングを取り付けしましたが
見えない&判らないと思います………
I installed the etching on the oil cooler
I do not see & do not understand ... ......
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手を抜かずにエッチング接着してますので(((^_^;)
Because we are etching adhesion without removing the hand (((^ _ ^;)
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パイプ部には白サフから
Pipe section from white saf
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エアボックスは艶消しの黒をざらつかせるように吹いてます
The airbox is blowing to make the matte black grainy
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赤のラインを塗るためにマスキングしてます
I'm masking to paint a red line
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タミヤ フェラーリ FXXを製作しています
I am producing Tamiya Ferrari FXX.





コイルスプリングはモンザレッドに塗ってます
Coil spring is applied to Monza red
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これはショックに付くパーツです
先に白サフ→キアライエロー→モンザレッド→セミグロスブラックと塗ってます
This is a part that comes to shock
First I paint with white saf → Kiara yellow → Monza red → semi-gloss black
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仮にボディーパーツを付けてます
まだ右のドアの締まりが硬いかな?
もう暫く放置したら塗装膜が痩せるかな?(((^_^;)
I am temporarily attaching body parts
Is the tightness of the right door still stiff?
If I leave it for a while, can I lose the coating film? (((^ _ ^;)
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リアフェンダーやオイルクーラー回りの取り付けや加工に掛かります
It takes on the installation and processing around the rear fender and oil cooler
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使う材料は………
Materials to use .........
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1ミリのアルミの針金にしました
曲げるのが楽なので
I made a 1 mm aluminum wire
Because it is easy to bend
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カウルが浮いたりしないかの確認必須ですね
It is essential to check whether the cowl floats or not
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大まかにオイルクーラー側のパイプ部はこれぐらいですかね
長さの微調整等必要になるとは思いますが………
Roughly, the pipe section on the oil cooler side is about this
I think it will be necessary to fine-tune the length ... but ...










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I am producing Tamiya Ferrari FXX.





ボディー回りのパーツ
磨いて水洗いしました
少し補修する所が有るのと
中をブラックで塗ります(リアカウルは省く)
透け防止なんですが
なぜ全てするかは?
微妙の色の違いが出るのを防ぐ為ですね
Parts around the body
I brushed and washed
There is a place to repair a little
Fill the inside with black (Omit the rear cowl)
It is prevention of see-through
Why do you do everything?
It is to prevent the difference in subtle color from appearing
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リアフェンダーのカーボン部分
セミグロスクリアーで艶を少し落としました
Carbon part of the rear fender
I lost some luster with semi-gloss clear
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ドアの内側
クレオスのセミグロスブラックです
横に有るのはベンツのハードトップですね
Inside the door
Creos semi-gloss black
It is next to the hard top of the Benz
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後ろのサスペンション回りの加工ですね
リアカウルを開けると丸見えになる場所なのでフロントみたいに手を抜く事は出来ませんね(;´∀`)
!?ならばフロントは手抜きやったのか!とツッコミが入りそうですが………・・・(;´Д`)

フロントはリアへの布石だったと言う事にしてもらえば(((^_^;)
It is processing around the back suspension
It is a place where you can see the whole view when you open the rear cowl so you can not pull out your hand like the front (; ∀ `)
!? If so, did the front hand cut out? Tsukkomi seems to enter ... ... (; Д `)

If you tell me that the front was a stone for the rear (((^ _ ^;)
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フロントよりコイルスプリングを太めに作りたいと思いましたので
0.55ミリのステン針金を使ってみましょう
I wanted to make the coil spring thicker than the front
Let's use 0.55 mm stainless steel wire
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タミヤ フェラーリ FXXを製作しています
I am producing Tamiya Ferrari FXX.





アンダーカバーを取り付けしました
その前にマフラーの配線等も済ませてあります
I attached the undercover
Before that the wiring of the muffler etc. is finished
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ホイール
普段ならインセクトピンでエアバルブの表現をするのですが
今回はサカツウのエアバルブを使ってます
wheel
I usually express the air valve with the insect pin
This time I use a Sakatsu air valve
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タイヤのパーティングライン
一番右だけ処理済み
箱車なので気にしなくても良いのですが………
Tire parting line
Only the rightmost processed
You don't have to worry about it because it is a box car .........
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ハンドルを切った時に見えやすい
フロントを重点に処理しました
完璧には消せてませんが
本物のタイヤにもスリックならパーティングライン有りますので
これぐらいで(((^_^;)
Easy to see when the handle is turned
Processed the front desk
I can not erase it completely
As there is parting line if it is slick to genuine tire
This is about (((^ _ ^;)
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フロントガラスを磨いてます
I am polishing the windshield
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フロントカウル
中央を磨きました
Front cowl
Polished the center
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タミヤ フェラーリ FXXを製作しています
I am producing Tamiya Ferrari FXX.






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先にフロアーをフレームに接着しまして
それからフロアーにシートを接着して
シートベルトの固定です
Glue the floor to the frame first
Then glue the sheet to the floor
Seat belt is fixed
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フロントのラジエターからリアのエンジンまでのパイプもこれが見納めですね
This is also the pipe from the radiator on the front to the engine on the rear
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