模型製作・車の修理・ロレックス等
プラモデルはフェラーリをメインに製作してます

「月刊ホビージャパン」という模型雑誌でカーモデル作例ライターとしてデビューしましたが試行錯誤の連続です 次の仕事は来るのか?ドキドキです😅💦 作例製作中blogは不定期更新になります
長年の整備経験を活かした本気の製作をする時も稀に有ります

2019年01月

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フジミのディノ246GTエンスーの後期型を製作しています
I am making a late model of Fujimi's Dino 246 GT Ensu




ディノについて詳しく説明しなくても皆さんご存じだと思いますので省略します
I do not need to explain Dino in detail so I guess everyone knows so I will omit it




パーツ数は237
エンスージアストの標準パーツ数ですね
The number of parts is 237
It is the standard parts number of enthusiast
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後期型です
表向きの前期と後期の違いはワイパーの向き等細かな点ぐらいですかね?
It is a late model
Is the difference between the face-up early term and the posterior term about a detailed point such as the direction of the wiper?
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パーツを出すと多いですね(゜ロ゜;ノ)ノ
It is quite a lot when I send parts (゜ ロ; ノ) ノ
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先に接着した方が良いと思われる所から………
どうなることやら?(;´∀`)
From where it seems better to bond first .........
What will happen? (; '∀ `)
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室内&外装パーツとエンジン回りとパーツは別に保管
Indoor & exterior parts and around the engine and parts are kept separately
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このキットは何年前のかなと思ったのですが2008年ですね
10年前ですね
最近リアルスポーツカーで再販されたエンスージアストのボディーと見比べたのですが
バリの感じは同じようにも見えますね
昔のが状態が良いかなと思ったのですが………
I thought this kit was a few years ago, but it is 2008
It was ten years ago
I compared it with the body of an enthusiast that was recently resold at real sports cars
You can see the same feeling of Bali
I thought that the condition is good in the old days………
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タミヤ AMG メルセデス・ベンツ S600クーペを製作しています
We are producing Tamiya AMG Mercedes-Benz S600 coupe





後ろにベンツマークのインレットを貼るので簡単にセンターだし
Because it puts the inlet of Benz mark behind, it is easy to center
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ドアミラーを固定中です
The door mirror is fixed
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これにて完成です
That's it.
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黒は大変ですね(;´∀`)
持つだけで指紋が目立つし(;>_<;)
サイズも大きいので磨くのも大変(;>_<;)
あ〜暫く黒は塗りたく無いですね(;´∀`)
Black is hard work (; '∀ `)
Just having a fingerprint stands out (;> _ <;)
Because the size is big, it is difficult to polish (;> _ <;)
Oh, I do not want to paint black for a while for a while (; '∀ `)


キット自体も古くてデカールも危うい状態
インレットマークも粘着力が無くなってました(;>_<;)
The kit itself is old and the decal is in danger
Inlet mark also got no adhesive strength (;> _ <;)










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タミヤ AMG メルセデス・ベンツ S600クーペを製作しています
We are producing Tamiya AMG Mercedes-Benz S600 coupe





サイドステップの取り付け
接着剤がはみ出すと目立ちますので
塗装を溶かさない接着剤にします
模型用ハイグレードです
Mounting the side step
Because it stands out when the adhesive protrudes
We will make glue that does not melt paint
It is a model high grade
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接着が完全に乾くまでは時間も掛かりますので放置しときます
It will take time for adhesion to dry completely, so I will leave it
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サイドのモール
ミラーフィニッシュを貼ってみましたが………
Side Mall
I attempted to paste a mirror finish………
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イマイチ………
見る角度によっては
う〜ん(;>_<;)
貼る溝の幅が細すぎますね
難しいですね
It is not good .........
Depending on the viewing angle
Yeah (;> _ <;)
The width of the groove to paste is too thin
it's difficult
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ヘッドライトの縁を黒く塗ってます
I paint the edge of the headlight black
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後ろを挟んでるのは
リアのバンパーの取り付け固定中で(^_^;)))
フロントのワイパーを取り付け
この時代のベンツは1本ワイパーを採用してるのですが
さすがにSクラスのフロントガラスは巨大なので1本では無理で2本有ります
The one behind it is
Mounting of the rear bumper is fixed (^ _ ^;)))
Front wiper mounted
Benz of this era adopts 1 wiper
As expected, S class windshield is huge so there are two for impossible

1本式ワイパーの名称はパノラマワイパー(伸縮式シングルワイパー)です
The name of the 1 type wiper is a panorama wiper (telescopic single wiper)
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ヘッドライトレンズの取り付け
Attaching the headlight lens
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テールランプの取り付け
トランクを開けるボタンはシルバーに塗ってます
Installing the tail lamp
The button to open the trunk is painted on silver
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タミヤ AMG メルセデス・ベンツ S600クーペを製作しています
We are producing Tamiya AMG Mercedes-Benz S600 coupe





まずは前後の窓枠とエンジンルーム
First of all, front and rear window frames and engine room
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サイドの枠
使ったのはクレオスのセミグロスブラックです
Side frame
I used Semigros Black of Creos
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サイドはメッキのモールが付くので
次はシルバーですが
ミラーフィニッシュかな?
As the side gets a plating mall
Next is silver
Is it a mirror finish?
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ミラーフィニッシュを貼ってます
I am pasting a mirror finish
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ドアの中央部のモール
これもミラーフィニッシュ?
凹みが狭くて貼りにくいですね(゜ロ゜;ノ)ノ
Mall in the center of the door
Is this also a mirror finish?
It is difficult to stick it because the dent is narrow (゜ ロ; ノ) ノ
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試しに塗ってみましたが………
上がミラーフィニッシュなので
見比べると………(;´∀`)
I tried to paint it .........
Because the top is a mirror finish
When we compare it ... ... ... (; '∀ `)
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テールランプ
最初バックランプの所をマスキングして
クリアーオレンジを全体に吹き
ウインカー部分をマスキングしてクリアーレッドを吹いてます
クリアーオレンジの上にクリアーレッドを吹けばクリアーレッドになるので
マスキングを手抜きですね
tail lamp
Mask the place of the back lamp first
Blowing the clear orange to the whole
Masking the blinker part and blowing clear red
If you blow clear red on clear orange you will become clear red
Masking is overwhelming
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タミヤ AMG メルセデス・ベンツ S600クーペを製作しています
We are producing Tamiya AMG Mercedes-Benz S600 coupe






クリアーの乾燥具合を確認をかねて
トランクを磨いてます
まだ早いかな?
ガイアのクリアーなら充分磨ける頃だとは思いますが
今回はクレオスのスーパークリアーⅢなので
まだまだかな?
Please check the dry condition of clear
I am polishing the trunk
Is it still early?
I think that it is about time to polish if Gaia clear
This time Clees' super clear Ⅲ
Is not there yet?
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その後アクシデントが………
スーパークリアーⅢはガイアのEXクリアーより乾燥も遅く軟らかいですね(;´∀`)
まぁ想像は付くとは思いますが………
簡単に角が出ちゃいました(゜ロ゜;ノ)ノ
Then the accident .........
Super Clear Ⅲ is lighter and dryer than Ga clear EX, is not it (; '∀ `)
Well thought imagination will be attached .........
The horn got out easily (゜ ロ; ノ) ノ




下地が出た所をタッチアップで塗って
クリアーを吹き直してます
Touch up the place where the foundation comes out
I'm re-blowing the clear




フロントガラスのボカシ
デカールを貼りましたが
2ヵ所切れました
Blur of windshield
I applied a decal
Two parts were exhausted
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塗っててもダメでしたね
もっと分厚く塗らないとダメかな?
塗りすぎても反ってしまい馴染まなくなりますからね(^_^;)))
It was useless to paint
Do I have to paint it thicker or thicker?
Even if you paint too much, it gets warped and you will not get used to it (^ _ ^;)))
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別にボカシが有っても無くても差し支えは無いし……
塗っても良いのですが
ボカシは無しにしときます
他の所にスモーク掛けて有るのですが
判らないと思うので
There is no harm in the presence or absence of a blur separately ... ...
It is okay to paint it
I do not want to be blurred
I have smoked it elsewhere
I do not think so




フロントバンパーのメッキ部分
クレオスのnextです
Plated part of front bumper
It's next to Creos
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こちらはリアのバンパーですね
This is the rear bumper
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マフラーの出口
Exit the muffler
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黒浮きしないように吹いてますのでメッキ感は少し落ちてますが
後々薄くなったりするよりはマシかなと(^_^;)))
Since I blow so as not to float black, the plating feeling has fallen a bit
It is better than thinning after a while or so (^ _ ^;)))








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