1/12 GSX1100S カタナ カスタムチューンを製作しています
1/12 GSX1100S Katana custom tune is produced
スズキのカタナ
発表は1980年
海外向け発売が1981年
当時としては斬新なスタイルだったと思います
当時は国内で750cc以上のバイクは発売出来ませんでした
海外から逆輸入で入ってました
Z1やZ1-R等が有名でしたね
Suzuki Katana
Announced in 1980
Launched overseas in 1981
I think it was a novel style at that time
At that time, motorcycles over 750cc could not be released in Japan
I was imported from overseas
Z1 and Z1-R etc. were famous
キットのベースは30年以上前になりますね
カスタム用のパーツは追加になります
The base of the kit is over 30 years ago
Custom parts will be added
製作はストレート組で行きます
最低限の合わせ目消しぐらいですね
Production goes straight
It ’s about the minimum mating
カスタムチューンなので専用のマフラーやディスクローター(大径)
フロントホークもですね
フレームを先に接着して合わせ目を消したいのですが
エンジンやエアクリーナーが後から載せれるのか?
先にタンクやフロントフェンダーの合わせ目を消す為に接着してます
フロントカウル
これも合わせ目を消さなければなりませんが
ライトを後から付けれるように加工が必要ですね
と言いましてもライトが入るダボ穴を少し削りカウルの中側からライトを入れれるようにするだけでOKみたいですね
Front cowl
This also has to be erased
Processing is necessary so that the light can be attached later
Even if it says, it seems to be OK just by shaving the dowel hole where the light enters slightly so that the light can be inserted from the inside of the cowl
フロントを取り付けて自立
ハンドルを右に切るとカウルに当たる?
左は大丈夫
何かおかしいのか?(((^_^;)
Install the front and stand on its own
Do you hit the cowl when you turn the handle to the right?
The left is okay
Is something wrong? (((^ _ ^;)
仮組も手抜き過ぎますかね?(((^_^;)
Do you cut too much the temporary assembly? (((^ _ ^;)
前にバイクを作ったのは約11ヶ月前ですね
1年に1回?(((^_^;)
そんなつもりは無いのですが
カーモデルが多くなってしまいますね