sketch-1544610005690
タミヤ フェラーリ FXXを製作しています
I am producing Tamiya Ferrari FXX.





右のリアフェンダー
Right rear fender
DSC_0208



ドアはこれで終了ですね
The door is now finished
DSC_0209




左のリアフェンダー
側面は貼りました
残りは上面ですね
Left rear fender
Side stuck
The rest is on the top
DSC_0210




上面も貼り終わりました
ドライヤー大活躍です
The top side is also pasted
It is a dryer big success
DSC_0212





リアカウルの裏側
デカールとクリアーコートの厚みで
リアカウルがキッチリ閉まるだろうか?(゜ロ゜;ノ)ノ
The back side of the rear cowl
With the thickness of the decal and clear coat
Will Rikaur close? (゚ ノ; no) no
DSC_0213




まずは細かな所から
片側5枚
At first it is from a detailed place
5 pieces per side
DSC_0214



DSC_0215




両方で10枚終了
10 ends in both
DSC_0216




過去作品のブラックバージョンhttp://daydate.livedoor.blog/archives/cat_250718.html




嫁がこちらのキットにチャレンジしました
娘のプチッガイの時は手伝ったりしてましたが
カーモデルは初めてで
塗装も接着も不要なので出来ますね

The bride challenged this kit
When I was a daughter, I helped out
Car model is the first time
It is possible because painting and adhesion are unnecessary
DSC_0658




細かなシールが数点………
A few fine seals ... ... ...
DSC_0659




DSC_0660



フェンダーとライトに有ります
It is in the fender and the light
DSC_0661


ホイールもシール貼って有りますね
There is also a sticker on the wheel

ライトの中にシール有りますが判りませんよね?
There is a seal in the light, but I do not know?
DSC_0662




組立自体は簡単ですが
細かなシール等
ドアミラーも2色なのでボディー色のシールが有りますね
Assembly itself is easy
Fine seal etc
The door mirror is also 2 colors so there is a body colored seal
DSC_0663



リアのアンダーもシールを貼ってますね
I also put a seal on the rear under
DSC_0664




フジミのハスラー
こちらは1/24サイズなので大きいですね
Fujimi hustler
As this is 1/24 size, it is big
DSC_0665


嫁によりますと
組立自体は簡単ですと
サイズが小さいので細かなシールが大変だったと……
例えば1/24にすればシールも一回り大きくなり貼るのは楽になるでしょうが
その分金額が上がってしまいますよね

メーカーさんとしては販売金額も高くせずに手頃に購入出来て簡単に組立して再現性を考慮されてこのサイズを選択したのかなと思います
現にフジミの1/24ハスラーの半額ぐらいですかね?

According to the bride
The assembly itself is easy
Because the size was small, it was difficult to make fine seals ......
For example, if it is 1/24, it will be easier to put the sticker one size larger
That amount will go up

As a maker, I think that I could choose this size considering the reproducibility and being able to be purchased easily without making a large amount of money for sale and assembling easily.
Is it about half the price of 1/24 hustler of Fujimi actually?