模型製作・車の修理・ロレックス等
プラモデルはフェラーリをメインに製作してます
月刊ホビージャパン誌でカーモデルの作例を担当する時も有ります
自動車整備士の経験を生かした製作する時も
作例製作中はblogは不定期更新になります

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1/12 GSX1100S カタナ カスタムチューンを製作しています
1/12 GSX1100S Katana custom tune is produced




研ぎ出しは無しにします
No sharpening
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セミグロスブラック
Semi-gloss black
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ここはハセガワの艶消しフィニッシュを貼りました
Here is a matte finish of Hasegawa
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フロントフェンダー
セミグロスブラック
Front fender
Semi-gloss black
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フロントスクリーンのステー
セミグロスブラック
Front screen stay
Semi-gloss black
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後はめ加工済みなので
ライトは入れるだけで
簡単に接着して終わり
Since it has been post-fit processed
Just turn on the light
Easy to glue and finish
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フロント回りの組立
Assembly around the front
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フロントスクリーンにはスモークを吹きました
The front screen was smoked
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ラストの組立中です
部屋が暑いので集中力が…………続かないですね
The last is being assembled
The room is so hot that I can't continue ...
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1/12 GSX1100S カタナ カスタムチューンを製作しています
1/12 GSX1100S Katana custom tune is produced






タミヤの瓶ラッカーのガンメタルを塗りました
I painted Tamiya Bottle Lacquer Gunmetal
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デカール貼るのは仮に合わせて貼らないとズレますね
The decals will be misaligned unless they are pasted together.
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クリアーはガイアのEXクリアーです
今の時期なら3日有れば研ぎ出し出来ますかね
デカールの段差が少なかったら
コンパウンドで磨いて終わりにするかも?(((^_^;)
Clear is Gaia's EX Clear
Is it possible to sharpen if there are 3 days at this time?
If there are few steps on the decal
Could it be finished with a compound? (((^ _ ^;)
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フジミ 1/16 フェラーリ512BBを製作しています
Fujimi 1/16 Ferrari 512BB is manufactured




ドアの仮組
蝶番が弱い感じですね
Door temporary assembly
The hinge is weak
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ドアの固定のパーツも開け閉めをするとボディーの色が欠けそうですね
If the door fixing parts are opened and closed, the color of the body seems to be missing.
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この512から車名の数字が1シリンダーの排気量から
5リッター12気筒の略になったのかな?

365は約4400cc
512は約4950cc

BBのベルリネッター・ボクサー
ベルリネッター(2ドアクーペ)はそのままですが
ボクサーはボクサーエンジン(水平対向)では無いので不正解なんだけど………
正確には180°V型エンジンです
クランクシャフトの形状が違います
見た目が水平対向にも見えるし
名前的に良いから命名したのかも判りませんね
フェラーリのエンジン開発者が180°V型と水平対向エンジンの違いを知らない訳も無いと思いますので

カウンタックと最高速争い
カウンタックが300キロ
BBが302キロやったかな?
現実には260キロぐらいと言われてましたね



From this 512 the number of the car name is from the displacement of one cylinder
Was it short for 5-liter 12-cylinder?

365 is about 4400cc
512 is about 4950cc

BB Berlinetta Boxer
The Berlinetta (2-door coupe) is the same
The boxer is not a boxer engine (horizontal facing), so it's wrong ... ……
To be precise, it is a 180 ° V type engine
The shape of the crankshaft is different
It looks like it looks horizontally opposite
I do n’t know if it ’s named because it ’s good.
I don't think Ferrari engine developers know the difference between the 180 ° V type and the horizontally opposed engine.

The fastest fight with Countach
Countach is 300 km
Did BB do 302 kilometers?
In reality, it was said to be about 260 kilometers



私のブログのどこかで水平対向エンジンと180°V型エンジンの違いを記載してるのですが…………
自分でも何処に有るのか?(((^_^;)

フジミの512TRの時やったかな?
レベルのポルシェの時やったかな?
Somewhere in my blog, there is a difference between a horizontally opposed engine and a 180 ° V type engine ....
Where can I find it? (((^ _ ^;)

Was it done at Fujimi 512TR?
Did you do it at the level of Porsche?






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